No Katoliskās Baznīcas Katehisma: Par Svēto Trīsvienību

* Kristieši tiek kristīti “Tēva un Dēla, un Svētā Gara vārdā” (Mt 28,19); (nr. 232).

* Vissvētās Trīsvienības noslēpums ir kristiešu ticības un dzīves centrālais noslēpums. Tas ir Dieva noslēpums Viņā pašā. Tātad tas ir visu pārējo ticības noslēpumu avots, gaisma, kas tos izgaismo. Tā ir visfundamentālākā un būtiskākā mācība “ticības patiesību hierarhijā”. “Visa pestīšanas vēsture nav nekas cits, kā to ceļu un līdzekļu vēsture, ar kuriem patiesais un vienīgais Dievs - Tēvs, Dēls un svētais Gars — atklāj sevi, izlīgst un nodibina vienotību ar cilvēkiem, kas novēršas no grēka (Klēra kongregācija); (nr. 234).

Trīsvienība ir viena. Mēs neapliecinām trīs Dievus, bet vienu vienīgo Dievu trijās Personās: “konsubstancionālo trīsvienību” (vienas kopīgas dabas triju dievišķo Personu vienību). Dievišķās Personas nesadala savā starpā vienīgo dievišķību, bet katra no tām ir Dievs visā pilnībā: “Tēvs ir tas pats Dievs, kas ir Dēls, Dēls ir tas pats Dievs, kas ir Tēvs, Tēvs un Dēls ir tas pats Dievs, kas ir Svētais Gars, tas ir, viens vienīgs Dievs pēc dabas” (Tolēdo XI koncils, 675. g.).

“Katra no trijām personām ir šī realitāte, tas ir, dievišķā substance, būtība jeb daba” (Laterāna IV koncils, 1215. g.); (nr. 253).