Dabaszinību skolotāja Ināra Grāve iesaistījusi daudzus bērnus pētījumu veikšanā. Nesenajā jauno eksperimentētāju konkursā starp rajona skolām pamatskola ierindojusies 2. vietā.
Panākumus kaldinājušas divas meitenes: Ligita Verbicka no 8.c klases un Sabīne Skredele no 6.b klases, kuras darbs — egles zara higrometrs — visiem iepatikās un tika ļoti atzinīgi novērtēts. Sabīne par to ieguva otro vietu.
“Kādus pētījumus šobrīd veic pamatskolas audzēkņi?” jautāju dabas zinību skolotājai.
“Dabas zinību priekšmetā sestajā klasē jau programmā ietverts daudz ieteikumu veikt pētījumus,” stāsta I. Grāve. “Es tos paplašinu un piedāvāju bērniem pētījumu variantus par dažādām tēmām. Bērni, kuri izvēlas veikt noteiktu pētījumu, strādā papildus. Vispirms ir eksperiments, pēc tam viņi sagatavo eksperimenta aprakstu. Septītajās klasēs tik liela apjoma pētnieciskos darbus neveicam, jo pētījumi iekļauti mācību programmā. Savukārt astotajās klasēs katram skolniekam līdz gada beigām obligāti ir jāizstrādā viens pētnieciskais darbs.
Šobrīd sestajās klasēs man ir četri pētnieki, kuri pilnīgi brīvprātīgi piedalījās pētījumā un iesniedza savus projektus. No astotajām uz šo brīdi gatavus darbus iesnieguši divi, bet līdz gada beigām to izdarīs katrs audzēknis, par ko saņems attiecīgu vērtējumu.
Daža tēma ir ļoti populāra. Divas sestās klases meitenes izvēlējās sāls kristālu audzēšanu, ko bija aizsākušas vēl piektajā klasē. Daudzi skolēni no astotajām klasēm arī izvēlējušies sāls kristālu audzēšanu, bet iesniegti tikai divi projekti, pārējie top. Manuprāt, ļoti interesanti pētījumi ir par gaisa mitruma izmaiņu rādītājiem. Šobrīd par šo tēmu ir gatavi divi darbi: egles zara higroskops un čiekura higrometrs.
Vēl esmu piedāvājusi pētījumu ūdens daudzums vienai nedēļai un vienai dienai. Arī šīs tēmas skolēni ir izvēlējušies, bet darbi vēl nav nodoti.”
Juris ROGA