Dzīvojam dinamiskā pārmaiņu laikā. Mūsu priekšā regulāri parādās jaunas iespējas un jauni izaicinājumi. Šādos apstākļos ir svarīgi, lai arī skolotāji regulāri papildinātu savas zināšanas un pilnveidotu kvalifikāciju. Pēc iestāšanās Eiropas Savienībā iespējas pilnveidoties ir manāmi pieaugušas, arvien vairāk tiek piedāvāti projekti, kuros 25% finansējuma nāk no Latvijas valsts un 75% — no Eiropas Savienības.
Krāslavas ģimnāzijas skolotāji šajā mācību gadā piedalās vairākos tālākizglītības projektos, kas ir saistīti ar dažādām metodiskās meistarības jomām — informācijas tehnoloģiju izmantošanas iespējas mācīšanās procesā, iepazīst metodiku, kā labāk sagatavot skolēnus karjeras izvēlei, dabaszinību skolotāji apgūst jaunas mācību metodes un aprobē saturu matemātikas, bioloģijas, fizikas un ķīmijas mācīšanā, kā arī “Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides” projektā, 2006/0056/VPD1/ESF/PIAA/05/APK /3.2.5.2./0037/0232, ko ar Eiropas Sociālā fonda atbalstu realizē Izglītības attīstības centrs.
Minētā projekta mērķis ir sniegt atbalstu izglītības iestāžu skolotājiem pedagoģisko kompetenču pilnveidošanā, veicinot izpratni par izmaiņām pamatizglītības mācību saturā un mācīšanās metodikā. Projektā piedalās 13 skolas no dažādiem Latvijas reģioniem, tajā skaitā arī Krāslavas ģimnāzijas komanda. Pēc projekta noteikumiem komandā ietilpst skolas administrācijas pārstāvis — A. Juškeviča, dabaszinību — H.Misjuns, sociālo zinību — V. Nalivaiko, valodu un sākumskolas skolotāja no Krāslavas pamatskolas I. Beikule.
Mācību gada laikā ir notikuši vairāki semināri, kuros skolotāji apguva mūsdienīga mācību procesa plānošanu un organizēšanu, pilnveidoja prasmi īstenot jaunos mācību priekšmetu standartus pamatizglītībā. Praktiskajās nodarbībās apgūtas dažādas metodes, kā attīstīt skolēnos kritisko domāšanu. Kritiskā domāšana ir racionāls, uz jautājuma būtības izpratni orientēts domāšanas veids, kad skolēni tiek iedrošināti domāt, jautāt, spriest, izteikt savu viedokli, mācās sadarboties, ieklausīties citu viedoklī un pieņemt lēmumus. Tika organizēts arī reģionālais seminārs Daugavpils 6.vidusskolā. Projekta vadītāji apmeklēja arī mūsu skolu, piedalījās mācību stundās, sniedza konsultācijas.
UNESCO starptautiskās komisijas “Izglītība divdesmit pirmajam gadsimtam” ziņojumā tika uzsvērts, ka, lai sekmīgi pildītu savus uzdevumus, izglītībai ir jāietver četri fundamentāli mācīšanās veidi: mācīšanās zināt, mācīšanās darīt, lai spētu radoši un efektīvi virzīties uz mērķi, mācīšanās sadarboties, lai piedalītos visās cilvēkdarbības jomās, mācīšanās būt, lai apzinātos sevi, savu vērtību, savu vietu un lomu pasaulē. Tāpēc arī Krāslavas ģimnāzijas skolotāji cenšas izmantot iespējas pilnveidot savu kompetenci, lai saglabātu jau esošo augsto mācību procesa un rezultātu līmeni, kā arī būt gataviem jauniem izaicinājumiem.
Krāslavas ģimnāzijas vēstures skolotāja Viktorija NALIVAIKO