“Dzintars” mārketinga vadītāja: Ir ļoti daudz jāstrādā. Tad arī viss izdosies!

img

Par SIA “H.A.Brieger" mūsu lasītājiem stāstījām Covid-19 pandēmijas laikā (“Ezerzeme” 26.11.2021.) rakstā “Anastasija Udalova: "Jaunais “Dzintars” ikkatram!””

Šoreiz uz sarunu laikraksta redakcijā aicināju Aiju Bernāti, uzņēmuma “H.A.Brieger” mārketinga direktori, zīmola Dzintars vadītāju.



Ja man tagad būtu jāturpina 2016. gada rakstu cikls “Latgale - Rīga - Latgale”, kas atspoguļoja Latgales jauniešu saikni ar dzimto vietu, viņu ieguldījumu dzimtās vietas un visas Latvijas attīstībā, izvirzot šos jauniešus kā pozitīvo piemēru citiem, Aija būtu spilgta šāda raksta varone. Tāda viņa ir – izglītota, aktīva, atbildīga, moderna, saglabājusi saikni ar dzimto vietu, ar cieņu nes Krāslavas vārdu Latvijā, zīmola Dzintars, līdz ar to Latvijas vārdu - pasaulē.



- Aija, tava darba vieta ir galvaspilsētā. Vai tu esi kļuvusi par rīdzinieci?



-Esmu krāslaviete un ar to ļoti lepojos. Šobrīd no galvaspilsētas uz Krāslavu dodos ļoti bieži. Šeit ir mana ģimene.



- Kā pagāja skolas gadi?



- Mācījos Krāslavas Valsts ģimnāzijā. Šodien skola droši vien ir pavisam kaut kas savādāks, nekā laikā, kad es tur mācījos. Toreiz internets tikai sāka kļūt pieejams.



- Vai esi tek sena? (Smejamies abas)



- Sena nē, bet pie datora, šķiet, pirmoreiz apsēdos informātikas stundā, desmitajā klasē. Toreiz skolēnu dzīve bija pavisam savādāka. Mēs ļoti daudz laika pavadījām kopā, socializējāmies, piedalījāmies dažādos projektos, tai skaitā angļu kluba “Lingua”. Mums bija iespēja aizbraukt uz Spāniju, pie mums viesojās skolēni no Rumānijas. Sociālā dzīve mums bija ļoti, ļoti aktīva. Piedalīties dažādos pulciņos, projektos, man vienmēr ir paticis.



- Vai vari teikt, ka skolā tevi pamudināja būt sabiedriski aktīvai, vai tas nāk no ģimenes?



- Varu teikt, ka gan skola, gan ģimene. Skolā mums ļāva izmēģināt daudz dažādas lietas, pašiem organizēt, iniciēt. Es domāju, tā ir mūsu mazās pilsētas priekšrocība. Lielās pilsētās daudz kas notiek arī bez tavas līdzdalības, bet, ja tu gribi, lai kaut kas tev vēlams notiek tavā mazajā pilsētā, pašam ir jāpieliek roka. Aktīvi darbojos arī ārpusskolas pulciņos. Dejoju deju studijā “Stop Time” pie Aleksandra Lukšas. Mani tas ļoti aizrāva, piedalījāmies sacensībās, braucām uz čempionātiem. Bija arī sasniegumi. Pēdējās vidusskolas klasēs pati mācīju dejas bērniem.



- Kur turpināji izglītoties pēc ģimnāzijas absolvēšanas?



- Devos uz galvaspilsētu. Latvijas Universitātē studēju politoloģiju, pēc tam maģistrantūrā - projektu vadību. Prakse man bija Krāslavas novada pašvaldības Attīstības nodaļā. Tā bija pirmā nopietnā pieredze, kas deva zināšanas un prasmes lietu organizēšanā, projektu rakstīšanā, iesniegšanā, vērtēšanā. Man bija iespēja pieskarties šiem procesiem dzīvē. Tas man ļoti noderēja turpmākajās darba gaitās, paldies par to manai prakses vadītājai Inārai Dzalbei. Arī maģistra darbs tūrisma jomā tapa par Krāslavu. Sapratu, ka novadnieku spēkam pilsētas attīstībā ir ļoti liela nozīme.



Pēc augstskolas sāku darbu kosmētikas industrijā. Jāsaka, ka man jau ir 15 gadu pieredze šajā jomā. Biju zīmola vadītāja lielā, starptautiski atzītā uzņēmumā. Kad tika atjaunots zīmols “Dzintars”, pirms diviem gadiem, 8. martā sāku darbu uzņēmumā SIA “H.A.Brieger". 



- Cik jauks datums pirmajai darba dienai!



- Jā, ļoti! Fantastiska atmosfēra, svētki, kolēģi apsveic – tā bija ļoti skaista pirmā darba diena! Kā jau teicu, man bija pieredze kosmētikas jomā, bet darbs pie Dzintars zīmola atšķīrās ar to, ka šeit mēs radām jaunu produktu. Ļoti daudz pētnieciskā darba – kas nepieciešams patērētājam, kāda ir tirgus situācija, kādas ir tendences skaistumkopšanas rituālos, izejvielās. Tas ir jāizpēta darbinieku komandai un jārada jauni produkti. Ir ļoti dažādas situācijas, kā tiek izstrādāts jauns produkts. Piemēram, produktu sēriju labākam miegam Hypno Pharma, ieteica uzņēmuma līdzīpašniece un vadītāja Anastasija Udalova, iedvesmojusies no ceļojuma.



- Kuru no produktiem vari saukt par savu lolojumu?



- Viens no pirmajiem produktiem, pie kura es strādāju no paša sākuma, ir balzams jutīgām lūpām "Tūja". Dzintaram tobrīd bija trīs dažādi lūpu balzami, un klienti vēlējās balzamu bez smaržas, ko arī radījām bez smaržas, krāsas, īpaši jūtīgai lūpu ādai. Katrs jaunais produkts uzņēmumā tiek radīts komandā, pie katra no produktiem lielākā vai mazākā mērā pielieku savu roku – vai tas ir produkta pozicionējums, iepakojums vai produkta prezentācija.



- Pastāsti par ražošanas procesu, saviem kolēģiem. 



- Mēs komandā visi ļoti ticam zīmolam. Strādāt uzņēmumā H.A.Brieger ar tik lielu mantojumu kopš 1849. gada, kurā darbojušās trīs paaudzes,  kuram ir sena un bagāta vēsture, ir liels gods. Mēs esam ambicioza komanda, bet ar lielu cieņu un pietāti pret zīmolu izvēlamies, kurus produktus ražot. Tas ir tāds smalks juveliera darbs – saglabāt, izcelt labāko no vēsturiskā un tajā pašā laikā ietvert modernās vēsmas, tirgus tendences, jaunatklājumus. Tiek ieviestas inovācijas, attīstās ražošanas procesi, arī izejvielu kontekstā.  



Man ļoti patīk strādāt mūsu komandā. Uzņēmuma vadītāja Anastasija Udalova ir mūsu iedvesmotāja, mūsu vizionārs. Ja rodas šaubas, kurā virzienā doties, viņai vienmēr var jautāt. Viņa vienmēr iesaistās un palīdz.



Mums ir fantastisks produktu izstrādes un kvalitātes vadītājs Aleksandrs Gurkovskis. Viņam ir ļoti liela pieredze kosmētikas industrijā. Viņš ir tas, kurš mēģina, rada, eksperimentē ar dažādām lietām. Kā saka vadītāja: “Aleksandram nav neiespējamu lietu!”



Uzņēmuma valdes locekle un ražošanas vadītāja Sņežana Geijere ir mūsu komandas gars. Kosmētikas produktu ražošanas jomā viņai ir ļoti bagāta pieredze, strādājusi bijušajā “Dzintars”13 gadus. Viņa ir racionāla, pārzin visu: cik, kur, kad. 



Pagājušajā gadā mēs laidām pārdošanā smaržas, kas ir vēsturisko, iemīļoto smaržu “Rīgas Ceriņi” atjauninājums, tagad ar nosaukumu “Lilac of Riga”. Tās paredzētas jaunietēm. Mūsu mārketinga nodaļas meitenes, abas Lauras, veidoja procesu tā, kā viņas to redz. Viņas pašas sastādīja mērķauditorijas profilu, kopā ar produktu izstrādes vadītāju izveidoja vairākus smaržu paraugu virzienus un veica aptauju savā auditorijā, izvēlējās jauno smaržu virzienu. Tā bija fantastiska un unikāla iespēja jaunietēm piedalīties vēsturiska produkta uzlabošanā un ieviešanā tirgū. Mūsu uzņēmumā tiek dota un atbalstīta tāda iespēja un iniciatīva. Tas apliecina, ka Dzintars ir ne tikai tradīcijas, tas ir arī jauns, pozitīvs un moderns zīmols.





-Vēl nedaudz par produktiem.



-Esam atjaunojuši iepriekš esošos produktus, piemēram, līdzekļus matu augšanai un pret izkrišanu,  kas tagad ir ar nosaukumu "Dižciems".  Agrāk tas bija “Kredo” un smaržoja pēc sīpoliem, bet tagad esam izveidojuši patīkamu smaržu. Sērijā “Dižciems” ir dažādi produkti - skrubis taukainai galvas ādai, intensīvi stimulējošs serums matu augšanai, šampūni, arī pretblaugznu.



Kādreiz tik populārais krēms, kas no 1956. gada bija pazīstams ar nosaukumu Niveja, tagad atrodams Nīcā! Tas pats vecais, labais, universālais, barojošais krēms ar lanolīnu sausai un normālai ādai. Parasti krēmā ir ap 70 % ūdens, šajā tikai ap 30 %. Ļoti barojošs. Agrākais krēms Niveja, tagad Nīca atrodams veikalu plauktos un tam ir fantastiski pārdošanas rādītāji. Mums ir sejas kopšanas produktu līnija.



Lūpu balzami, agrākais Niveja , tagad “Nīca” un sauļošanās produkti  “Jūrmala” un “SOS” ir zīmola Dzintars vēsturiskie “bestselleri”. Tos atgriezām gandrīz identiskā formulējumā.



Vēl uzņēmums šobrīd ražo divas smaržas – jau minētās “Lilac of Riga” (Rīgas ceriņi) un "White Amber" (kādreiz Rīdzinieces noslēpums).



Mums ir jauni produkti  mutes kopšanai – zobu pastas un mutes skalojamie līdzekļi. Dažādu funkciju zobu pastas, arī ar daudzveidīgām garšām, arī krāsainas. Esam ceļā uz to, lai tiktu veikts padziļināts pētījums par fluora daudzumu zobu pastās.



No jaunajiem produktiem, par kuru jau minēju – līnija ķermeņa kopšanai un vannas rituālam - labākam miegam “Hypno Pharma”





(Starp citu, šīs līnijas produktus saņēmu dāvanā no uzņēmuma, ar lūgumu sniegt personīgu atsauksmi. Man jāsaka, visiem produktiem ir patīkams, rūgtens aromāts, kas atslābina un palīdz relaksēties. Ķermeņa skrubis un krēms mani sajūsmina. Skrubis bagātināts ar aromātiskām vielām, tostarp baldriānu un ēteriskajām eļļām. Krēms ir izgatavots no zinātniski pierādītas aromātisko vielu kombinācijas, tostarp baldriāna. Formula ir arī bagātināta ar melatonīnu, vērmelēm un apiņiem, nomierinot ķermeni un prātu.  Arī produktu iepakojums eleganti atturīgs – patīkami gan pašai lietot, gan pasniegt kādam dāvanā. Abi produkti nopērkami dāvanas iepakojumā un komplektā maksā lētāk.)



Šobrīd strādājam pie otras sejas kopšanas līnijas ar nosaukumu Dunte un būs pieejama patērētājiem sākot ar jūniju veikalos ''Drogas''.



- Kur var iegādāties “Dzintars” produkciju?



-“Dzintars” produktus var iegādāties mūsu internetveikalā www.dzintars.lv, "Maxima", “Drogas”, "Elvi", "Top", "Mego", "LaTS", “Douglas”, ''Stockmann'' un citās tirdzniecības vietās visā Latvijā, kā arī eksportējam uz Armēniju, Kazahstānu, Nīderlandi, Angliju, Igauniju un Lietuvu. Protams, ir plāni eksportu paplašināt. Mēs redzam sevi kā lielu, pasaulē atzītu zīmolu.



- Krāslava šogad svin pilsētas 100 gadu jubileju. Ko tu novēlētu Krāslavas iedzīvotājiem?



- Vienā no iedzīvotāju aptaujām tika atklāts, ka laimīgākie cilvēki dzīvo Krāslavā. To arī es gribu novēlēt – lai vēl pēc 100 gadiem kādā no aptaujām cilvēki teiktu, ka viņi dzīvo ļoti laimīgi!



- Vasarā vēl vieni grandiozi svētki – 150 gadu jubileja Dziesmu un Deju svētkiem.



- Jā. Atjaunotais zīmols Dzintars pirmo reizi kļūs par Latvijas Dziesmu un Deju svētku atbalstītāju, ir ļoti patīkami to apzināties un atbalstīt tik nozīmīgu notikumu mūsu tautai.



-Kādā veidā tiks sniegts atbalsts?



- Katrs XXVII Vispārējo latviešu dziesmu un XVII Deju svētku dalībnieks saņems dāvanā barojošo lūpu balzamu. Kopā tie būs 42 tūkstoši lūpu balzamu.



- Pateicos Aija, lai izdodas iecerētais!



 



Iveta LEIKUMA



Autores un H.A.Brieger publicitātes foto