Izaugsmei vietas gana

Krāslavas bērnu un jauniešu centrā notika Krāslavas novada skates — izstādes “Metodiskie materiāli audzināšanas dar-bā un interešu izglītībā” noslēguma pasākums, jau devītais šāds centra vēsturē.

Iesildīšanās un iepazīšanās nolūkā pasākums sākās ar mīklu minēšanu, kas skolotājiem padevās raiti, lai gan pa sīkai kļūdai gadījās. Centra vadītāja Rita Vekšina paziņoja svarīgāko informāciju par gatavošanos X Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem, kurp doties gatavojas mūsu novada 450 dejotāji un koristi. Skaļiem aplausiem tika godināta Krāslavas novada klašu audzinātāju metodiskās apvienības vadītāja Skaidrīte Gasperoviča, kura tāpat izmantoja iespēju informēt skolotājus par savas atbildības jomu. Tostarp viņa atgādināja, ka ar visas Latvijas tautas atbalstu uz salas Kok-nesē top Likteņdārzs, un aicināja arī novada skolu kolektīvus nepalikt vērotāju statusā, bet informēt kolēģus un skolēnus, lai iespēju robežās viņi dotu savu ieguldījumu Likteņdārza tapšanā.

Tālāk runāja Krāslavas bērnu un jauniešu centra metodiķe, komisijas vadītāja Sanita Kumpiņa, kura informēja, ka šogad komisija izvērtēja 11 iesniegtos darbus. Šoreiz to ir mazāk nekā agrākajos gados, piemēram, pirms deviņiem gadiem tieši šajā kabinetā tikās 16 skolotāji, kuri bija iesnieguši 16 darbus. Ņemot vērā novadu izveides rezultātā sarukušo teritoriju, procentuāli rēķinot, šis rādītājs tomēr būs pat la-bāks, nekā tas bija rajonā. Novadā arī šodien ir palikušas skolas, kurās skolotāji grib un jūt vajadzību dalīties pieredzē, kas jau vairākus gadus arī ir šī pasākuma moto. Organizatori sola, ka šāds pasākums būs arī nākamgad, turklāt tas būs jubilejas.

Jāatzīst, ka izaugsmei vietas gana. No 11 novada skolām tikai trijās šoreiz skolotāji ir izstrādājuši metodiskos materiālus, deviņās — ne čiku, ne grabu… Turklāt neviens no iesniegtajiem 11 darbiem nav saņēmis komisijas augstāko novērtējumu — 11 vai 12 balles. Šī iemesla dēļ nevienam pedagogam netika piešķirts pir-mās pakāpes diploms. Zemākais vērtējums bija piecas balles. Komisijas vadītāja norādīja, ka, gatavojot nākamos darbus, skolotājiem vairāk uzmanības jāpievērš nolikuma saturam, dziļāk jāizprot tā būtība. Jāpiestrādā pie valodas niansēm (teikumu veidošana, virsraksti), kā arī jāpanāk darba nosaukuma precīza atbilstība saturam, kas ļautu gan vieglāk izprast darbu, gan saprast, kam īsti tas veltīts.

Jāatzīmē, ka vairāki pedagogi savus darbus noformēja arī elektroniskā formātā, pievienojot kompaktdisku (CD).
Bagātīgāko darbu klāstu bija sarūpējušas tieši Krāslavas pamatskolas skolotājas, no kurām vairākas saņēma II pakāpes diplomu: Inta Japiņa (Ozola projekts (ozola izpēte latviskuma vērtību sistēmā) +CD); Silva Skride (Inovatīvās darba formas un metodes vides izglītības programmas īstenošanā vides pulciņā + CD); Inta Beikule (Rado-šums un vides mainīgums dabaszinību stundās + CD); Lāsma Dzirkale (Angļu klubiņa Valentīndie-nas pasākuma scenārijs + CD).

Atzinību saņēma: Krāslavas pamatskolas skolotāja Ligita Pelnika (pasākums “Jautrie matemātiķi” +CD) un Ņina Gulbinska (Skolēna un pedagoga sadarbības formas un saturs + CD); Krāslavas Varavīksnes vidusskolas skolotāja Rita Kamola (Klases au- dzinātāja darbs ar klasi: “Karjeras izvēle sākumskolā” +CD); Krāslavas Valsts ģimnāzijas skolotāja Irēna Papsujeviča (Klases audzinātāja darbs ar klasi).

Pateicības saņēma: Krāslavas Varavīksnes vidusskolas skolotājas Irēna Bovtramoviča (Ārpusklases darbs angļu valodā); Ludmila Kairāne (Klases audzinātāja darbs ar klasi patriotiskās audzināšanas jomā) un Vija Plotka (Radoša op-arta (optiskā ornamenta) apguve sākumskolā).

Krīzes laikā skolotājiem tika pasniegtas simboliskas balviņas.

Juris ROGA