Skolotājas guvums projektā

Iepriekšējā laikraksta numurā par savu guvumu, darbojoties projektā “Atbalsts vispārējās izglītības pedagogu nodrošināšanai prioritārajos mācību priekšmetos” (līguma Nr. 2008/0001/1DP/2.1.2.2./08/ IPIA/VIAA/002), stāstīja divas Dagdas arodvidusskolas un četras Dagdas vidusskolas pedagoģes.

Šoreiz uzklausīsim vēl vienu skolotāju-mērķstipendiāti.

Dagdas vidusskolas mērķstipendiāte Anna Krilova pabeigusi Daugavpils Pedagoģisko universitāti kā bioloģijas, veselības mācības un mājturības skolotāja. Vēlāk šajā pašā augstskolā pabeigusi maģistratūru — pedagoģijas maģistre. Šobrīd viņa ir Latvijas Universitātes studente, apgūst vidusskolas informātikas skolotājas specialitāti. Pāris gadus strādājusi Dagdas lauksaimniecības skolā, pēc tam visus turpmākos gadus — Dagdas vidusskolā. Šobrīd māca bioloģiju un informātiku.
Anna ir pārliecināta, ka skolotāja profesija nav no tām, kurā var ļauties rutīnai. Katra diena nāk ar jaunu pārsteigumu, nav divu vienādu stundu, tāpat kā nav divu vienādu skolēnu. Tomēr arī skolotājs ir tikai cilvēks, tāpēc ikdienas rūpes un problēmas, prieki un bēdas paņem savu, tāpēc kaut kurā brīdī jūties izsmelts un noguris. Šādos gadījumos ir nepieciešams stimuls, motivācija.

Anna: “Mērķstipendiātu projekts ir šāda nopietna motivācija. Saplānojot savu darbu, tu mērķtiecīgi to arī pildīsi. Atšķirībā no citiem projektiem, konkrētajā liels pluss ir uzdevumu daudzveidība: metodiskais darbs, konsultatīvais darbs, karjeras izglītība, pētnieciskā darbība. Iesaistīšanās projektā man sakrita ar jauno standartu ieviešanas laiku bioloģijā vidusskolas klasēm, tāpēc metodiskajā daļā darbs rit pie programmu izveides un to aprobācijas, kā arī Eiropas Savienības piedāvāto materiālu aprobācijas.

Projekta ietvaros ir novadīti ārpusstundu pasākumi, noorganizēts papildus darbs ar spējīgākajiem skolēniem. Saistībā ar karjeras izglītību, kas popularizētu bioloģijas nozīmi nākotnes plānošanā un tiktu uzsvērta dzimumu līdztiesība, tika realizēts projekts vidusskolas klasēs, kā arī ir izstrādātas audzināšanas stundas 9. klasei. Topošajiem zinātniekiem, kas ir ieinteresēti par skolēnu pētniecisko darbību, meklēju iespēju ar saviem darbiem piedalīties dažādos zinātniski pētniecisko darbu konkursos, jo tā ir laba iespēja pārbaudīt savas spējas.

Neatsverama projekta sastāvdaļa ir pieredzes apmaiņa, jo tādā veidā paralēli saviem materiāliem krājās arī kolēģu atziņas, ko var pielietot ikdienas darbā, tādējādi pilnībā tiek realizēts projekta galvenais mērķis: sekmēt vispārējās izglītības kvalitātes uz-labošanu un nodrošināt izglītojamo sagatavošanu studijām dabaszinātņu un tehnoloģiju programmās.”

Juris ROGA