Beidzies konkurss “Es un skolototājs” un “Mūsu skolotājs”

2007. gada martā un aprīlī Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija visā Latvijā rīkoja skolēnu eseju konkursu “ES un SKOLOTĀJS” ar mērķi veicināt abpusēji cieņpilnas skolēnu un skolotāju attiecības, palīdzēt apzināties abu pušu uzskatus un skatījumu uz mācību procesu un gaisotni skolā. Konkursā “ES un SKOLOTĀJS” saņemti 355 skolēnu darbi.

Konkursa vērtēšanas komisija pēc iepriekš noteiktiem kritērijiem http://www.bti.gov.lv/lat/eseju konkursu/?doc=312&page= izvirzīja apbalvošanai 51 skolēna darbus. No Krāslavas rajona piedalījās ap 40 skolēnu. Tika nominētas: Anna Zemblicka (Krāslavas ģimnāzija), Silvija Borina (Aleksandrovas speciālā internātpamatskola), Anita Aleidzāne (Krāslavas gr. Plāteru v.n. Poļu pamatskola), Alīna Krīviņa (Varavīksnes vidusskola). Visi nominētie bērni piedalīsies novembrī nometnē Jaunpilī.

Š.g. 2. oktobrī Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija (VBTAI) Skolotāju dienu atzīmēja kopā ar konkursa “MŪSU SKOLOTĀJS” uzvarētājiem. Šajā pasākumā skolotājiem bija vienreizēja iespēja dzirdēt, kādas ir skolēnu domas par skolu, kā skolēni vērtē Sava nominētā skolotāja darbu, tāpat arī uzzināt par spilgtākajiem notikumiem, ko skolēni saistībā ar Savu skolotāju atcerēsies arī nākotnē. Lielākā daļa no šiem suminātajiem skolotājiem par savu izvirzīšanu konkursam “MŪSU SKOLOTĀJS” uzzinājuši tikai no VBTAI vēstules, kurā bija aicinājums ierasties uz 2. oktobra svinīgo pasākumu. Tāpat arī skolēnu rakstītais konkursa pieteikumā par šo skolotāju bija kā liels pārsteigums.

Kādu skolotāju 21. gadsimta skolēns sauc par Savu skolotāju? Tas ir zinošs, darbīgs, uzticams, pretimnākošs un prasīgs, atklāts, pavisam noteikti ar labu humora izjūtu un spēju izprast skolēnu. Tas ir skolotājs, kas dod iespēju skolēnam parādīt, ka viņš ir saprātīga būtne, un skolotāja — skolēna komunikācija notiek kā svarīgai personai ar tikpat svarīgu personu. Jāatzīmē, ka, skolēni konkursā izvirzījuši ne tikai humanitāro zinātņu, bet arī lielu daļu eksakto zinātņu skolotājus! Tas ir pierādījums, ka svarīgāka par mācību priekšmeta sarežģītību ir skolotāja attieksme, skolotāja personība un pieeja savam darbam ar skolēniem.

Ar šī konkursa starpniecību noskaidroti tie 26 skolotāji http://www.bti.gov.lv/lat/eseju_konkursu/?doc=539&page=, kuru darbu skolēnu izglītošanā un audzināšanā augstu novērtējuši paši skolēni, nosaucot šos skolotājus konkursā “MŪSU SKOLOTĀJS” kā labākos. No Krāslavas rajona konkursā nominēta Varavīksnes vidusskolas skolotāja Vedļa Ļubova (dzimtā valoda, matemātika, dabaszinības, sociālās zinības, rokdarbi, logopēdija, fakultatīvās nodarbības). Lūk, ko rakstījusi 4.a klase “Skolotāja strādā par pirmo klašu skolotāju jau 40 gadus. (..) Visu savu darbu viņa veltījusi bērniem no maza Latgales ciemata. Viņu zina, atceras, novērtē un mīl ne viena vien paaudze.”

Pateicības vārdus saņēmušas arī Diāna Kiseļova (Ezernieku vidusskolas) skolotājas Dzidra Slovecka, Daina Škutāne, Tatjana Rukmane (Skaistas pamatskola).
Paldies skolēniem par aktivitāti! Piedāvāju pārdomām A. Krīviņas iepriekšējā gada darbu “Es un skolotājs”.

Marija MICĶEVIČA, Krāslavas IP bērnu tiesību aizsardzības speciāliste