Katram autoamatierim ir zināms, ko nozīmē automobiļa remonts pēc ziemas. Dzelzs rumaka labošana pavasarī ir dabietilpīgs un dārgs process. Tāpat kā ik gadus atmostas un atjaunojas daba, tāpat arī katrs autovadītājs cenšas pienācīgi sakārtot savu braucamrīku. Šo nodarbi apgrūtina tas, ka uz ceļiem parādās kādreiz ar sniegu aizbertās bedres un dangas. Lūk, te automobilis arī “paklūp”.
Ja pavēro situāciju uz Latvijas ceļiem, var izdarīt dažus interesantus secinājumus. Automobiļu remonts pēc svētkiem, kad pārgalvīgie autovadītāji mēģina demonstrēt meistarklasi uz viltīgā ziemas ceļa, kur laika apstākļi izliek autoamatieriem slazdus, ieņem vienu no līderpozīcijām. Taču pavasara remonts atrodas augšējā rindā. Uzskatāms piemērs ir pārpildītie autoservisi (Krāslavā savus pakalpojumus piedāvā pieci autoservisi: “Auto Gamma”, “Perpetuum Mobile”, “Ritms”, “Satelīts L” un “Castrol”). Rodas likumsakarīgs jautājums: vai tad tiešām automobiļus nebiedē bargā Latvijas ziema un citi laika apstākļi? Protams, dabas faktoram ir noteikts “ieguldījums” automobiļa bojāšanā. Turpretim es gribu saasināt uzmanību uz mūsu ceļu stāvokli. Viss iepriekš teiktais attiecas arī uz mūsu pilsētu. Katru pavasari Krāslavā tiek remontēti ceļi. Ir nogurdinoši vērot šo gauso procesu, sēžot pie automobiļa stūres vai gaidot nelaimes biedru pārvietošanos pa ceļu. Man, autovadītājai ar piecu gadu stāžu, tāda situācija Krāslavā ir nonsenss. Remonta darbi ļoti apgrūtina kustību. Kāpēc nevar kvalitatīvi izremontēt ceļus uz ilgāku laiku? Mēs, autovadītāji, taču regulāri papildinām valsts kasi ar iemaksām un nodevām. Vai kādreiz beigsies veltīgā ikgadējā ceļa iecirkņu lāpīšana (piemēram, Rīgas ielā), tajā pašā laikā pārējās ielas atstātas bez pilsētas varas iestāžu uzmanības (kā Miesnieku iela)?
Gribas aicināt pilsētas varas iestādes aktīvi pievērsties šīs visai nopietnās problēmas risināšanai. Autovadītājiem novēlu pacietību, lai šajā publikācijā aprakstītās situācijas skartu jūs pēc iespējas retāk.
Olga SARIČEVA