Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 rīkotajā akcijā pedagogiem un vecākiem atbildes sniegtas uz 646 zvaniem, 123 gadījumos sniedzot psiholoģiskas konsultācijas. No tiem 100 gadījumos palīdzība sniegta skolēniem, 23 gadījumos — vecākiem un pedagogiem.
Uzticības tālruņa akcija notika no 29. līdz 31. augustam, tās laikā pedagogi un vecāki tika aicināti uzdot jautājumus, kā arī konsultēties par sev nozīmīgām tēmām saistībā ar bērnu disciplinēšanu, konfliktsituāciju risināšanu, attiecībām skolā u.c. Lai gan aktīvākie zvanītāji bijuši tieši skolēni, vecāku un pedagogu uzdotie jautājumi prasījuši nopietnāku un detalizētāku konsultēšanu. Piemēram, vecāki stāstījuši par savām raizēm un bažām saistībā ar viņu bērnu skolas gaitu uzsākšanu vai kādām izmaiņām skolā. Kāds vecvecāks konsultējies par iespējām mazināt, viņaprāt, mazbērna draugu negatīvo ietekmi uz bērnu. Zvanītāji pauduši arī bažas par bērnu aizmāršību, neorganizētību, vardarbību un domām par pašnāvību.
Vairākos zvanos runāts par tuvinieku emocionālo vardarbību, savukārt kāda vecmāmiņa konsultējusies par to, cik ļoti drīkst tuvināties mazbērna vecākiem, lai tas neizskatītos pēc iejaukšanās viņu personiskajā dzīvē. Bijuši arī jautājumi par dzīvesvietas problēmām, skolotāju nesaskaņu risināšanas iespējām ar skolas vadību, vecāku sasvstarpējām nesaskaņām šķiršanās laikā utt.
Savukārt bērni stāstījuši par emocionālo un fizisko vardarbību ģimenē un iespējām to apturēt, interesējušies par skolas vadības tiesībām ierobežot tiesības mainīt izglītības iestādi u.tt.
Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis 116111 sāka darbību 2006. gada 1. februārī. Tas izveidots, lai sniegtu bērniem un pusaudžiem psiholoģisko palīdzību un atbalstu krīzes situācijās. Taču bieži vien psiholoģiskā palīdzība ir nepieciešama arī bērnu vecākiem un pedagogiem, jo bērni un pieaugušie veido vienu veselumu. Palīdzību un atbalstu arī līdz šim ir lūguši ne tikai dažāda vecuma bērni, bet arī pieaugušie, kuriem ir jautājumi vai grūtības, kas saistītas ar bērniem. Uzticības tālruņa konsultanti ir psihologi, kuri uzklausa, sniedz atbalstu un kopīgi ar zvanītāju meklē piemērotākos risinājumus. Uz Uzticības tālruni var zvanīt:
· darba dienās no plkst. 08.00 līdz plkst. 23.00
· sestdienās no plkst. 08.00 līdz 22.00
· svētdienās no plkst. 10.00 līdz 22.00
Uzticības tālrunis ir bezmaksas tālruņa līnija, zvanot gan no fiksētā, gan mobilā telefona.
Marika KUPČE, Komunikācijas nodaļas vadītāja

