Dagdas vidusskolas 2.a klases skolnieks Juris Romulis šodien sapņo kļūt par arhitektu. Pagaidām Juris nav ticis tālāk par mājas pagalma plāna zīmēšanu, ar ko viņš ļoti le-pojas. Viņš ir daudzpusīgs zēns, kuru interesē mūzika, zīmē- šana, gleznošana, konstruēšana, arī tehnika.
Mamma Inga dēla panākumus apkopojusi mapītē, kurā ir ne tikai pateicības par teicamām sekmēm mācībās. Juris lepojas ar pateicību par ieguldījumu Dagdas novada vēstures veidošanā. Kad kaimiņš savā garāžā tīrīja eksponātus topošajam Dagdas novada muzejam, Juris pats pieteicās viņam palīgā. Zēns stāsta, ka darbs — berzt lietas ar asu birsti — viņam nelicies smags, bet diezgan netīrs gan. Muzejam tīrīja gludekļus, zāģi. Pēc tam bija liels prieks un gandarījums redzēt muzejā sava darba rezultātu.
Pašķirstot mapīti, Juris var atsvaidzināt atmiņā startēšanu latviešu valodas olimpiādē, kurā tika izcīnīta 2. vieta, piedalīšanos vairākos zīmēšanas konkursos, bet pats galvenais — viņš divus gadus dziedāja mazo vokālistu konkursā „Cālis”: 2008. gadā zēns saņēma Uzslavu kā drošākais cālis, bet 2007. gadā tā bija kā nopietnākajam cālim.
Juris iekļuva žurnālā “Latvenergo vēstis” — par to parūpējās novadnieks Aivars Arnicāns, kurš nofotografēja zēnu ar elektriķa ķiveri galvā un bildi ”Topošais enerģētiķis” nosūtīja fotogrāfiju konkursam 2008. gada galda kalendāram. Savukārt Jura mamma sava bērna fotogrāfiju 2005. gadā nosūtīja žurnālam “Mans mazais” konkursam “Mēneša mazulis”. Arī tā tika publicēta ar nosaukumu ”Mazais pavārs”. Bildē zēns darbojas pie cepumu cepšanas.
Juris pats stāsta, ka no biezās mapītes viņam pati dārgākā ir Uzslava konkursā “Cālis 2007”, jo tas bija pirmais, kurā viņš piedalījies, lai gan pati dziesmiņa vairs nav palikusi atmiņā un gatavošanās procesu vairs īsti neatceras. Vēl Jurim patīk kaut ko meistarot, pats izgudro spēles un mēģina tās izgatavot. Žurnālistam zēns rādija paštaisītu galda futbolu no nevajadzīgas kurpju kastes, kura no sāniem caurdurta ar koka iesmiņiem, uz kuriem savukārt uzdurti tualetes papīra kartona ruļļi, kas ir kā futbolisti. Spēlēt var ar tenisa bumbiņu. Zēns kasti sadalīja divās daļās, lai var attālināt vienu no otras un iegūt lielāku laukumu un attālumu. Šī ir pati svaigākā viņa pašdarinātā konstrukcija. Viņa labākais draugs dzīvo ārpus Dagdas, tālab bieži uzspēlēt nesanāk.
Juris ir labs zīmētājs, sevišķi viņam padodas darbi ar zīmuli, lai gan ir pamēģinājis arī ar guašu un akrila krāsām. Pirmais gleznojums uz audekla tapis pavisam nesen, un tā ir eglīte. Vairāk zēnam patīk zīmēt dzīvniekus, kurus nozīmē, skatoties datorā vai bildēs. Sanāk skaisti. Viņš jau gribēja doties uz Mākslas skolu, bet vēl ir nedaudz jāpagaida — līdz septembrim. Toties viņš jau ir mūzikas skolas klavieru 3. klases audzēknis un var nospēlēt skaistus meldiņus. Hobiju skaitā Jurim ir fotografēšana un krustvārdu mīklu risināšana — ir tāds speciāls žurnāls “Kūmiņš”. Neskatoties uz daudzpusīgām interesēm, Juris labi mācās — uz 8 ballēm un vairāk. Šo zēnu slinkums noteikti apiet ar lielu līkumu. Par māksliniecisko ievirzi Juris pateicīgs savai mammai, kura ir Dagdas mākslas skolas pedagoģe.
Inga: “Pēc Dagdas vidusskolā absolvētās devītās klases devos uz Daugavpils mākslas koledžas Saules skolu, jo mani stipri saistīja māksla. Iespējams, tāpēc ka arī mammai bija dotības mākslas jomā — viņa jaunībā daudz zīmēja. Man tuvāki bija rokdarbi, iestājos Saules skolā, apguvu paaugstināta līmeņa profesionālās vidējās izglītības pilnu kursu rokdarbu un trikotāžas dizaina specialitātē. Vēlāk studēju Daugavpils universitātē Mūzikas un mākslas fakultātē — man ir skolotājas diploms un vizuālās mākslas skolotājas kvalifikācija.
Sākotnēji mans dzīves sapnis nebija mācīt bērnus, bet uzriez pēc Saules skolas man piedāvāja darbu Dagdas mākslas skolā, piekritu, un man te iepatikās. Ļoti atsaucīgs kolektīvs, interesants darbs, nolēmu izglītoties tālāk, iegūt augstāko izglītību.
Vienīgi šobrīd ir skumīgi, ka valdībā nav izpratnes par to, ko šīs skolas dod bērniem. Man rit 11. darba gads, es redzu, kā māksla aizrauj bērnus, cik viņiem ir interesanti mācīties un darboties. Varbūt arī ir kāds, kurš uz mākslas skolu nāk, jo vecāki spiež, bet tie ir izņēmuma gadījumi. Lielākoties visi bērni skolu apmeklē ar interesi, bet, pabeiguši mākslas skolas kursu, nāk mācīties papildus, lai apgūtu vēl vairāk, vēl labāk, lai nostiprinātu zināšanas, jo grib mācāties tālāk.”
Juris ROGA