Latvijas Pastā preses abonēšanas kampaņas laikā nākamajam gadam noformēti vairāk nekā 443 tūkstoši preses izdevumu abonementu. Noformēto pieteikumu skaits ir līdzīgs pērn noformēto abonementu skaitam un liecina par stabiliem iedzīvotāju paradumiem.
Vienlīdz aktīvi tiek abonēti laikraksti un žurnāli — laikrakstiem noformēti 47%, bet žurnāliem 53% abonementu. Arī pērn sadalījums bija identisks.
Izvēloties abonēšanas periodu, iedzīvotāju paradumi bijuši tādi paši kā pagājušajā gadā, tomēr par 5% pieaudzis abonementu skaits, kas noformēts 10-12 mēnešiem. Abonējot ilgākam periodam, iespējams ietaupīt gan abonēšanas maksu, gan abonēšanai patērēto laiku. Otrs populārākais abonēšanas periods ir 1-3 mēneši (šogad noformēti 32%, pērn — 37% abonementu). Īstermiņa abonēšanu iedzīvotāji izvēlas galvenokārt sociālekonomiskās situācijas dēļ, jo finanšu līdzekļi ir ierobežoti. 12% abonementu šogad un arī 2009.gadā noformēti 6-9 mēnešiem, bet 4-5 mēnešiem abus gadus abonējuši vien 2% abonentu.
No visiem 2011.gada abonentiem 89% (pērn — 89%) ir fiziskas personas, juridiskas tikai 11%. Lielākā abonēšanas aktivitāte vērojama lauku reģionos, kur noformēti 68% (pērn — 65%) no visiem abonementiem.
Agija TĒRAUDA, VAS Latvijas Pasts Sabiedrisko attiecību speciāliste