Mēs visi esam pieraduši pastāvīgi dzirdēt par krīzi un tās sekām. Par nekārtībām, kas aptvērušas visu: no valsts valdības līdz vienkāršam mirstīgajam. Par to, cik sarežģīta pašlaik ir ekonomiskā situācija un cik grūti ir atrast darbu. Taču, vai zināt, viens meklē darbu, bet cits rada to pats. Un šajā publikācijā es gribu pastāstīt par jauniešiem, kuri riskēja izvēlēties pēdējo. Lieta nav vienkārša, tāpēc es kā laba paziņa nolēmu uzmundrināt viņus, pastāstot sabiedrībai par jau paveikto darbu, un varbūt netieši palīdzēt viņiem tālāko plānu realizēšanā.
Taču neaizsteigšos priekšā notikumiem un sākumā pastāstīšu par pašiem jauniešiem. Oļegs Bargāns un Elvis Šiballo pavisam nesen pabeidza Krāslavas “Varavīksnes” vidusskolu un tagad studē Latvijas augstskolās, atlicinot laiku arī savu ideju realizēšanai.
Kā zināms, labs bizness ir tas, kas atrisina kādu problēmu. No Oļega un Elvja stāstījuma es sapratu, ka daudzi cilvēki ir neapmierināti ar Latvijā pārdodamās parfimērijas kvalitāti. Piemēram, smaržas, kas nopirktas Parīzē, stipri atšķiras no tādas pašas markas smaržām, kas iegādātas Rīgā. Lieta tāda, pat lieltirgotāji ieved valstī viltotu visiem labi pazīstamu parfimērijas firmu preci. Bet nekvalitatīvas smaržas — tā ir ne tikai veltīgi izdota nauda, bet arī draudi veselībai, jo lētas sastāvdaļas, kas tiek izmantotas to izgatavošanā, var izraisīt gan alerģisku reakciju, gan nopietnas slimības. Jaunieši izpētīja Latvijas tirgu, kā arī izskatīja ES valstu oriģinālu preču piegādātāju piedāvājumu un nolēma, ka tāds biznesa modelis — tieši augstas kvalitātes oriģinālās parfimērijas pārdošana — attaisnos sevi.
Šobrīd reģistrēts uzņēmums ar ierobežotu atbildību Latvijas Republikas teritorijā, kurš gatavs izmantot ērtu internetveikalu ar intuitīvi saprotamu interfeisu www.cologne.lv, kur var iepazīties ar preču fotogrāfijām un aprakstu, uzzināt to cenu un uzreiz pasūtīt. Tā kā smaržu veikals “Cologne” ir nupat kā atvērts, tas izsludināja iepriekšējā pasūtījuma sākumu ar 1. decembri, kas turpinās līdz 15. decembrim, lai visi paspētu nolūkot dāvanas Ziemassvētkiem. Izdarot iepriekšējo pasūtījumu, ir spēkā 15% atlaide. Oļegs lika saprast, ka dāvanu komplektu cenas sevišķi iepriecinās pircējus. Taču arī tas vēl nav viss. Jaunie uzņēmēji nolēmuši paplašināt darbību. Piemēram, Elvis, kurš daudz laika pavada Rīgā, jau izvēlas telpas ofisam, lai padarītu veikalu pieejamāku un ērtāku darbam ar klientiem. Ieplānoti arī tehnoloģiskie jaunievedumi pašā interneta lappusē, kas sola kļūt par kaut ko vēl neredzētu šajā industrijā. Diemžēl Elvis nevēlējās dalīties sīkumos, lai neatklātu visas kārtis.
Santa ŪDRE

