Kopš pagājušās nedēļas Uzņēmumu reģistrs (Reģistrs), izmantojot Iedzīvotāju reģistra datus, ziņas par personas nāvi aktualizē automātiski. Iepriekš Reģistra valsts notārs vispirms pieņēma lēmumu par mirušās amatpersonas atbrīvošanu. Pašlaik Reģistra sistēmā par 1500 amatpersonām ir izdarīts ieraksts, ka persona mirusi, un dati par amatpersonu no aktuālajām ziņām pārcelti uz vēsturiskajām.
Automātiskā ziņu aktualizēšana ir ērtāka un taupa gan finanšu, gan cilvēku resursus. To nodrošina Reģistra sistēmas uzturētājs SIA “Lursoft”, taču līdz šim nav skaidrs, kā šādas un arī citas Reģistra ziņas tiks aktualizētas turpmāk, jo līgums ar sistēmas uzturētāju beidzas jau 2011. gadā.
“Pašreizējā sistēma ar datu aktualizēšanu un citām svarīgām funkcijām strādā perfekti, un tā savas darbības laikā ir pierādījusi, ka ir laba un efektīva. Tomēr jautājums par sistēmas piederību joprojām paliek atklāts, par ko tuvākajā laikā jālemj valdībai. Uzņēmumu reģistrs uzskata, ka vislabākais risinājums būtu valstij piederoša sistēma (kā tas ir ar citām valsts nozīmes sistēmām, piem., VID informācijas sistēma, Tiesu informatīvā sistēma u.c.), kuru, balstoties uz privātās partnerības nosacījumiem, varētu apkalpot jebkurš godīgā, atklātā konkursā uzvarējis komersants,” uzsver Uzņēmumu reģistra galvenais valsts notārs Ringolds Balodis.
Informāciju sagatavoja Uzņēmumu reģistrs
TM Sabiedrisko attiecību nodaļa