Pagājušajā nedēļā Andzeļu pamatskolas audzēkņi realizēja projektu “Dzīvās dabas nedēļa”, kas beidzās ar skolēnu apbalvošanu katrā nominācijā. Dažiem aktīvākajiem 6. klases skolēniem tika dota iespēja apmeklēt izglītojošu pasākumu “Vispasaules ūdens diena” Rāznas nacionālajā parkā.
Projektu nedēļas laikā tika rīkotas gan skolēnu radošo darbu prezentācijas, gan viņu veikuma izstāde, gan skolēnu pašu apgleznoto krūzīšu izstāde “Dzīvā laba mākslinieku acīm”, uz kurām tika attēloti dzīvnieciņi, puķītes un tamlīdzīgi zīmējumi saistībā ar dabu, gan erudītu konkurss “Dzīvās dabas pazinējs”, gan plakātu konkurss “Saudzē Latvijas dabu!” 5.-9. klašu audzēkņiem, gan zīmējumu konkurss “Latvijas dzīvnieki” 1.-4. klašu skolēniem. Kādā no dienām skolas zālē tika demonstrēta filma par dabu “Laika jautājumi”, pēc kuras noskatīšanās 6.-9. klases skolēni piedalījās diskusijā, kurā sprieda arī par to, kādu ieguldījumu katrs no mums var dot dabas saudzēšanā. Ar pateicības rakstu tika apbalvoti ļoti daudzi skolēni, visiem avīzes slejās vietas nepietiek, tāpēc nācās izvēlēties labākos no labākajiem, interesantākos no interesantākajiem.
9. klases skolēns Guntis Beinarovičs projekta laikā izveidoja labāko radošo spēli — gremošanas sistēmas trakta puzle, kas tapusi no māla. Guntim nebija iespējas apdedzināt puzles daļiņas, tālab viņš tām ļāva izžūt pašām. Spēle reāli pielietojama gremošanas sistēmas trakta apgūšanai: uz plakāta zīmējums ir jāaizpilda ar pareizi izvietotām puzles figūriņām. Guntis tika izvirzīts par komandas kapteini erudītu konkursā un aizveda to līdz uzvarai — izcīnīta 1. vieta. Jaunietis pastāstīja, ka bija tikai viens jautājums, uz kuru komanda nespēja atbildēt pareizi — par cilvēka asinsrites sistēmu.
Šīs pašas skolas 8. klases skolniece Aļona Višņakova lepojas ar labāko pētījumu “Putni ziemā”, kura noformēšanā likusi lietā daudz izdomas. Meitene izveidojusi putnu sugu aprakstu, kā arī papildinājusi darbu ar pašrocīgi uzfilmētu videomateriālu. Videokameras jaunietei nav, bet toties ir digi- tālais fotoaparāts ar video funkciju. Erudītu konkursā Aļonas komanda izcīnīja 2. vietu. Komandas kapteine atceras interesantāko jautājumu: “Mums parādīja zariņus, vajadzēja noteikt, no kāda koka tie ir. Vairākumā gadījumu kokus noteicām pareizi.”
7. klases skolniece Solvita Oļševska izveidoja labāko radošo darbu plakātu konkursā “Saudzē Latvijas dabu!”. Zīmētajā plakātā meitene iestrādājusi ideju par to, ka cilvēkiem būtu vairāk jāpārvietojas uz velosipēdiem un retāk jāizmanto automašīnas, ne tikai jāatturas piemēslot vidi, kurā paši dzīvo, bet arī jāšķiro atkritumi, savukārt, atpūšoties dabā, jāskatās, kur liek kāju, lai neizmīdītu aizsargājamos augus. Taču vēl interesantāks ir meitenes radošais darbs bioloģijā par ķērpjiem. Skolniece ne tikai apkopojusi plašu informāciju par tiem, bet arī savāca dažādus ķērpjus, izžāvēja un izveidoja ķērpju kolekciju.
Juris ROGA