Lasītāji turpina izteikt pretenzijas par Krāslavas novada sociālā dienesta darbu, kur pēc Ziemassvētku dāvanas garā rindā ilgstoši spiesti stāvēt veci un slimi cilvēki.
Iedzīvotāji jautā, kāpēc nebija iespējams darbu organizēt citādāk, lai neveidojas rinda? Otrs visbiežāk uzdotais jautājums: “Kad saņems naudu tie, kuri sliktās veselības vai invaliditātes dēļ paši atnākt uz centru nespēj? Vai viņu vietā naudu drīkst saņemt radinieks?”
Domes sociālā dienesta vadītāja Vaira Cauņa pastāstīja, ka rindas veidojas, jo Ziemassvētku dāvanas saņēmēju skaits ir ļoti liels. Dienests mobilizējis visus savus spēkus, lai dāvanas izmaksa sokas raitāk. Rindas pirms Ziemassvētkiem novada sociālajā dienestā nav pirmo gadu, diemžēl iestādes vadībai nav izdevies rast daudzmaz pieņemamu risinājumu. V. Cauņa neatbalsta ieteikumus sarežģīt dāvanas izmaksas kārtību, piemēram, pēc saņēmēju uzvārdu pirmajiem burtiem alfabēta kārtībā, jo ”dāvanas saņēmēji ir veci ļaudis un šādi pārkārtojumi situāciju padarīs vēl sliktāku. Nauda tiek izmaksāta tikai un vienīgi dāvanas saņēmējam personīgi, jo tāda ir finansistu strikta prasība. Ja cilvēks veselības stāvokļa vai invaliditātes dēļ pats nevar ierasties sociālajā dienestā, tad viņš var piezvanīt uz novada sociālo dienestu un pieteikt mūsu ierašanos uz mājām. Šajā gadījumā būs jāpagaida, jo diemžēl uzreiz mēs nevarēsim nogādāt naudu šo cilvēku dzīvesvietās. Ja Ziemas-svētku dāvanu šogad nepaspēsim izmaksāt, tad tā tiks izmaksāta nākamā gada sākumā. Jebkurā gadījumā pensionāri šo naudu nezaudēs, par to var neuztraukties.”
Varbūt pensionāriem ir vērts iepriekš piezvanīt uz novada sociālo dienestu un painteresēties par rindas lielumu, lai izlemtu, kurā brīdī viņam ir ērtāk doties saņemt Ziemassvētku dāvanu? Šādi rīkojoties, stress noteikti būtu mazāks.
Juris ROGA