Smaida vērtība

img

Krāslavas pilsētas jaunatnes padome (KPJP) sarīkoja mūsu pilsētā vēl nebijušu akciju ar intriģējošu nosaukumu “Uzdāvini savu smaidu arī citiem!”. Akcija aptvēra 86 krāslaviešus — tieši tik daudz balonu izdalīts cilvēkiem pilsētas ielās.

Jaunatnes padomes priekšsēdētāja Santa Caune pastāstīja, ka akcijas mērķis ir pievērst Krāslavas iedzīvotāju uzmanību jauniešiem kā pozitīvai sabiedrības daļai: “Pieaugušie par jauniešiem nereti domā slikti, ar savām akcijām gribam pierādīt pretējo — ka esam pieklājīgi, kārtīgi un motivēti, turklāt — smaidīgi.”

Santa uzskata, ka pati smaida bieži. Viņasprāt, smaids un smiekli laika gaitā atmaksājas, jo pagarina dzīves laiku. Tālab viņa iesaka to darīt visiem. Turklāt smaidoši cilvēki kļūst labvēlīgāki. Redzot pozitīvi noskaņotu cilvēku, arī pārējiem uzlabojas garastāvoklis.

“Ja garāmejot uzsmaidītu nepazīstamam, viņš, visticamāk, atsmaidītu, lai gan, iespējams, par mani padomātu slikti,” spriež Santa. “Bet vairākums tomēr atsmaidītu. Mūsu pilsētā dzīvo smaidīga tauta, esam pilnībā pārliecināti, ka akcija izdosies.”

Jāatzīmē, ka jaunatnes padomes akcijas jau ir viņu darba forma. Iepriekš mūsu pilsētā risinājās akcija “Pavasara sveiciens mazajiem krāslaviešiem”, kuras mērķis bija palīdzēt jaunajām māmiņām padarīt sava mazuļa dzīvi priecīgāku un laimīgāku. Pavasarī sekmīgi beidzās jaunatnes padomes akcija “Neesi viens šajā pasaulē”, veltīta vientuļu, vecu cilvēku morālam atbalstam. Jaunieši bija sagatavojuši cienastu, ar ko pirms Lieldienām gāja iepriecināt vientuļos krāslaviešus. Kārtējā akcija pauda jauniešu patiesu laipnību un draudzību pret ikvienu līdzcilvēku, kuru viņi satika ceļā. Atklājās, ka ne visi pilsētnieki gatavi pieņemt smaidu kā savstarpējās komunikācijas rīku. No balona ar smaidiņu lielākoties atteicās tieši cilvēki pensijas gados. Iespējams, viņiem bija savi plāni, kuros neplānotais balons ar smaidiņu īsti neiederējās. No strādājošo pulka līdzī-gā situācijā dažs dāvanas saņēmējs bija pat ļoti izprotošs: “Lai jūs neaizvainotu, balonu paņemšu, bet, drīkst, es to kādam atdāvināšu!”

Viena no akcijas organizatorēm, psiholoģe Irina Japiņa: “Galvenais šajā akcijā nav cilvēku skaits, bet gan rezonanse, kas sekos. Prieks, ka akcijas dienā ir saulains laiks, kas jau pats par sevi ceļ noskaņojumu.”

Akcijas organizatoru pulkā bija tikai daži jaunieši, lai akcija “neizšķīstu” lielā cilvēku masā un saglabātu iecerēto akcentu uz smaidu kā pozitīvas komu-nikācijas līdzekli. Akciju palīdzēja organizēt kurss “Meiteņu noslēpumi” un Biedrība Jauniešu klubs “Krasts”, kuru dalībnieki piepūta balonus un uzzīmēja smaidiņus.

Juris ROGA