Latvijas Pastā preses abonēšanas kampaņas laikā 2012.gadam gadam noformēti 464 589 preses izdevumu abonementi. Salīdzinot ar pērnā gada abonēšanas kampaņas rezultātiem, tas ir par 4% vairāk.
Pieaugošais abonementu skaits, visticamāk, norāda uz stabilizēšanās tendencēm abonēšanas jomā un apliecina, ka aizvien vairāk iedzīvotāju par izdevīgāku uzskata laikrakstu un žurnālu saņemšanu savās pastkastītēs, nevis to iegādi tirdzniecības vietās. Par 25% pieaudzis to abonentu skaits, kas abonementu noformējuši visiem 12 mēnešiem, savukārt par 12% palielinājies “Latvijas Pasta” interneta mājas lapā www.pasts.lv un pa “Latvijas Pasta” informatīvajiem tālruņiem abonēto izdevumu skaits.
“Latvijas Pasta” valdes priekšsēdētājs Aigars Vītols: “Gadam noslēdzoties, mani priecē divas lietas — pozitīvie abonēšanas kampaņas rezultāti un iedzīvotāju pieaugošā vēlme saņemt laikrakstus un žurnālus savās pastkastītēs. Šie rezultāti liecina, ka “Latvijas Pastam” 2012.gads iesāksies darbīgi, jo piegādāsim klientiem lielāku preses izdevumu apjomu. Vēlos teikt paldies visiem mūsu klientiem, kuri preses izdevumus izvēlējušies abonēt.”
Abonēšanas kampaņas rezultātus galvenokārt nodrošināja divi būtiski apstākļi. Pirmkārt, “Latvijas Pasts”, neskatoties uz degvielas, elektroenerģijas u.c. izmaksu kāpumu, saglabā nemainīgus preses piegādes tarifus jau kopš 2009.gada. Tas ļāva arī preses izdevējiem nepaaugstināt izdevumu abonēšanas maksu.
Otrkārt, 2012.gada Latvijas Pasta preses abonēšanas kampaņa iezīmēja vairākus būtiskus jaunumus klientu ērtību uzlabošanā. Piemēram, abonementa noformēšanu adresātiem ārvalstīs un izdevumu abonēšanu par speciālām cenām “Latvijas Pasta” interneta vietnē www.abone. pasts.lv.
“Latvijas Pasta” abonēšanas kampaņa 2012.gadam ilga trīs mēnešus — no 1. oktobra līdz 26. decembrim. Kampaņas laikā, izmantojot abonēšanas iespējas internetā un pa tālruni, noformēts 21% abonementu. Pasta nodaļās un pie pastniekiem noformēti 53,5% abonementu. Arī izvēloties abonēšanas termiņus, tendences saglabājas: lielākā daļa jeb 57,1% abonementu noformēti 10 līdz 12 mēnešiem. Periodam no pusgada līdz deviņiem mēnešiem noformēts 13,1% abonementu, vismazāk — 1,3% — abo- nementu ir laikposmam no četriem līdz pieciem mēnešiem. Salīdzinot ar iepriekšējiem diviem abonēšanas kampaņas mēnešiem, par nepilniem 18% pieaudzis noformēto abonementu skaits vienam līdz trim mēnešiem — noslēdzoties abonēšanas kampaņai, tie ir 28,5%. Abonētākie laikraksti ir “Latvijas Avīze”, “Latvijas Avīze” + “Mājas Viesis” un “ĢŹ-Latvija”. Abonētāko žurnālu topu nemainīgi veido izdevniecības Santa izdevumi: “Ieva”, “Ievas Stāsti” un “Ievas Veselība”.
No visu noformēto abonementu kopskaita 41,7% ir laikrakstu abonementi, pārējie 58,3% — žurnālu abonementi. Arī iepriekšējos gadus laikrakstu un žurnālu abonementu attiecība bijusi līdzī-ga. Augstākā abonēšanas aktivitāte visas abonēšanas kampaņas laikā bijusi lauku reģionos, kur noformēti 78,3% visu abonementu. Rīgā noformēti 13,5% abonementu, pārējās Latvijas lielākajās pilsētās — 8,2%. Ikviens klienta abonements, kas līdz šā gada 26.decembrim “Latvijas Pastā” noformēts vismaz vienam preses izdevumam un vismaz uz vienu mēnesi, piedalās izlozē, kurā iespējams laimēt ceļojumu divām personām uz eksotisko Austrālijas Zelta Krastu. Izlozes uzvarētājs 2012.gada 10. janvārī tiks paziņots “Latvijas Pasta” mājas lapā www.pasts.lv, kā arī uzvarētājs par laimestu tiks informēts personiski. Lai uzzinātu vairāk par “Latvijas Pastu”, apmeklējiet mājaslapu www.pasts.lv.
Agija TĒRAUDA, VAS “Latvijas Pasts” Sabiedrisko attiecību speciāliste