Konsultējies, pirms rīkojies!

Nesen laikraksta redakciju apmeklēja Andris Hodarenoks, kurš gan nenāca sūdzēties, bet vēlējās izstāstīt rūgto pieredzi, kas gūta uz paša kļūdām, lai tās neatkārtotu citi.

Andris pastāstīja, ka 2009. gada 9. oktobrī “RD Electronic” veikalā Krāslavā ģimene nopirka DVD atskaņotāju NASH A-755 ATV par 85,99 latiem. Pēc kādiem trīs vai četriem mēnešiem atskaņotājam radās skaņas defekts, Andris un Alīna Hodarenoki to atdeva veikalā remontēt, pamatojoties uz mutisku vienošanos. Atskaņotāju salaboja, bet pēc kāda laika tas atkal sabojājās un atkal tika atdots remontēt. Vasarā atskaņotājs trešoreiz tika atdots veikalā remonta veikšanai.

Drīz pēc tam, 22. jūlijā, Hodarenoki iesniedza veikalā arī rakstisku prasījuma pieteikumu atmaksāt par preci iztērēto summu, jo ekspluatācijas laikā tā esot bijusi remontā trīs reizes. Uz A. Hodarenokas prasījuma pieteikumu par DVD atskaņotāju NASH A-755 ATV sabiedrība ar ierobežotu atbildību “MK TRADE” savā atbildē norāda, ka minētā Prece šī gada 28. martā tika nodota uz servisu bezmaksas remonta veikšanai. Preces apskates laikā tika konstatēts, ka Precei tik tiešām pastāv ražošanas defekts. Preces serviss, pamatojoties uz 2011. gada 28. maija Preču pieņemšanas aktu (kurā tika lūgts veikt Preces remontu), veica Preces bezmaksas remontu. Dotajā brīdī Prece ir darba kārtībā. SIA “MK TRADE” savā atbildē norāda arī uz Patērētāju tiesību aizsardzības likuma pantiem, kas pamato viņu rīcību.

Andrim nekas cits neatlika, kā saņemt savu atskaņotāju atpakaļ. Viņš pat sazvanīja Patērētāju tiesību aizsardzības centru cerībā, ka tomēr varēs atgūt iztērēto naudu, nevis turpināt lietot trīsreiz remontētu aparātu. Diemžēl nekas vairs nav līdzams.
Lai gan neko nevar pārmest ne “RD Elektronic” veikala darbiniekiem Krāslavā, ne SIA “MK TRADE”, Andris tomēr palika ļoti neapmierināts, ka pārdevēji neizskaidroja patērētāja tiesības pilnībā pircējam jau tajā reizē, kad viņa atskaņotājs sabojājās pirmo reizi un bija iespējams prasīt atpakaļ naudu. Viņš silti iesaka ikvienam, kuram ir sabojājusies kāda prece, visas attiecības ar tās pārdevējiem noformēt tikai rakstiski. Pirms doties uz veikalu, lai risinātu problēmu, vēlams konsultēties ar Patērētāju tiesību aizsardzības centra speciālistiem, lai precīzi zinātu savas tiesības konkrētajā situācijā.

Andra stāstu pierakstīja Juris ROGA

* * *

Zināšanai!

Saskaņā ar 1999. gada 18. marta likuma “Patērētāju tiesību aizsardzības likums” 27. pantu patērētājs ir tiesīgs izvirzīt pretenzijas par preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem divu gadu laikā no preces iegādes vai pakalpojuma saņemšanas dienas. Likuma 28. pants nosaka, ja nopirktā prece neatbilst līguma noteikumiem, Jūs varat izvirzīt pārdevējam vienu no prasībām.

Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem atklājās pirmo sešu mēnešu laikā no iegādes brīža, var izvirzīt vienu no šādām prasībām:

- samazināt preces cenu;
- bez atlīdzības novērst preces neatbilstību līguma noteikumiem vai atlīdzināt Jums preces neatbilstības novēršanas izdevumus;
- apmainīt preci pret līguma noteikumiem atbilstošu tādu pašu vai līdzvērtīgu preci;
- atcelt pirkuma līgumu un Jums atmaksāt par preci samaksāto naudas summu.

Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem atklājās pēc sešiem mēnešiem, var izvirzīt vienu no šādām prasībām:

- bez atlīdzības novērst preces neatbilstību līguma noteikumiem vai atlīdzināt Jums preces neatbilstības novēršanas izdevumus;
- apmainīt preci pret līguma noteikumiem atbilstošu tādu pašu vai līdzvērtīgu preci.

Šīs prasības Jūs varat izvirzīt arī tad, ja preces uzstādīšanu veicis pārdevējs vai trešā persona saskaņā ar līgumu, kas noslēgts ar pārdevēju un šīs uzstādīšanas rezultātā prece ir kļuvusi par līguma noteikumiem neatbilstošu preci.
Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem ir maznozīmīga, Jūs nevarat izvirzīt pārdevējam šādu prasību: atcelt līgumu un Jums atmaksāt par preci samaksāto naudu.

Plašāka informācija pieejama Patērētāju tiesību aizsardzības centra mājas lapā internetā http://www.ptac.gov.lv/

Konsultāciju tālrunis ir 65452554 (uzmanību — starppilsētu tarifs!). E-pasts: ptac@ptac.gov.lv